Sunday, July 3, 2011

boleh bah kalau kau...!! |part 1|

hye uollz...


sorry la entry nie agak dah lame patutnye aku post..haha...xde mase la beb...alang2 xleh tido nie aku akan tunjuk ckit la pic mse g sabah hari tu...hehehe....nie 1st from my baby.....tgk je la k...enjoy show..hahaha...


destinasi pertama....msti la umah abg aku...then esok pgnye...ktorg g pulau sapi...ok la...pantai dye jernih...leh tgk nemo main kejar2 ngn kite...cume mase g tu...agak ramai org la...tp still xde lasesak mne pown...nk mandi pown xde kne beratur....


haii...si marissa nie...pntg kaki kena pasir...geli la ape la...tp sibok dok nak g mandi...aleh2 tkot lak...dah stu kje bapak dye kne dok jd jaga tepi pantai....huhu


mak ngah nie...taw2 je nk pose..haha...nie mak org k..anak 4...haha


hadoiii...pantang nmpk camera...si dak kecik nie ntah senyum pndg sape lak nie...camera kat cni hokeyyyy...


biawak comodo...hahha....org kat cnie g bela biawak nie...mmg bpk bsr2 gajah sume...


jgn bg mkn ikan...nnti ikan kejar korg...korg jd lauk ikan jap lg bru taw...!!


ok...selamat pulang k....nie nk balik dh...hhhaa


jakun tgk kejernihan air....hahaha...si gemok tuh ntah npe....


see..see...ikan bilis kot..hahahaha...


family potret ok...ank2 je dh penuh bot...hahaha...blom msuk mak2 and bapak2 lg...


haa...hamikk kau....padat...!!!


kitorg naik dr jesselton point...jetty kat k.k....cnie je kot jetty nk g pulau2 nie...


terliur...??? hahaha...nie mmg xtvt wajib ok...makan sampai lebam...!!


yang tengah2 tu mmg superb la..jeruk mangga muda...mmg x berenti aku mkn...ye la aku kan hantu jeruk...haha...


mak dye mkn x hengat...ank dye muke sobek je...udang tu....baikkk punyeee...!!!


haaa gileww aku mkn siput nie...sedap woohh...tp dye pnye sos xbest...buat hilang rase siput tu...ye la maybe dye buat sos tu nk bg org x loya kan mkn siput nie...tp bagi aku yg jenis tolak batu ngn kayu je..aku bedal je...janji tekak aku tak kembang...


abg aku mmg gile order ikan pai dua...mmg mampus nk mentelaah...kat cnie mmg ktorg mkn lauk je beb...no tomyam2...sume stim...msk cili la...sup2 pown xde...


haaa....yang nie aku request....ketam...!!!! mmg aku sorang yg bedal natang nie...hahah...


hameekkk kauuu...!!! licin beb....mcm kapal karam...hahaha...huru hara....


ok...nie bahagian aku k....tunjuk ckit je la...padahal tempat aku plg kecah...hahaha...nie siput2 yg aku bedal...dasattt kan...hehehe...kuat melantak upenye aku nie...


kunun...kunun....nasib baik bekas air tu cover port aku...kahkahkah...


siput semase hidupnye...hahaha...nak je aku cekau satu genggam bawak balik...mkn time dlm keta...wakakaka....


haaa...nie je x amek...gile kau...mmg agak murah...klau setakat mkn b;dua mmpu la...nie haa mkn 10 org...mmg x la kan...tp pelik bin ajaib la...dye masukkan sekor2 udang kara nie dlm botol....mmg x pnh jmpe...maybe senang kot diorg nk amek sekor2...


nie kat pasar kat kota belud....sgt2 old skool beb....


mak aku nie x habis2 ngn sayur dye....nie name sayur pucuk labu...mmg ktorg travel nie perut s'tiase berisi jew...hahaha...


ikan bilis...ikan bilis...udang kering....ikan masin...mmg syurga ikan la sabah nie kan....


tamu tu pasar....means kat cni pasar pekan kota belud....mmg kampung habis la....org kat cni stock beli hidup2 je...mcm ayam hidup...kambing hidup...lembu hidup....hahaha...tp aku sampai cni dah tgh hari kan...so x dpt la nk nmpk moment2 camtu...ngee...


otw g kundasang....airrr...hahah...ntah nape ntah sampai je sabah nie kan..pantang jumpa sungai...mesti berenti punye la...sungai nie mmg syokk beb....air dye jgn cter sejuk...pastu ikan kelah dye...sgt2 cantek2...kilat2 gitu...rse nak terjun je dlm sungai nie...tp deras dye ya amat...


dekat kan...mane taknye...gi ceroboh masuk tempat orang cari pasir sungai...hahah...nasib baik cuti..klaux dh kena halau dh...hahah...


batu belah batu bertangkup...hahha...hijau air nie,,dlm wehh...ats jambatan gantung nie snap pic nieh...gayat seyhh...aku dok berenti kat tgh2....tkot punye pasal....


tempat persinggahan....masing2 nk naik jambatan...


ooppsss....terseksi lak...x sempat nak amek cardigan...wahahaha....bestnye dapat basuh kaki abg aku tuh...haha...mane x nye...sejuk weii...


ooppsss....again...hahaha....tapi terserlah kegemokan aku...!!!


akak ipar aku...dye nie sepesen ckit...mengandung2 pown bleh tahan lasaknye...nak ngikut gak main air....confirm anak dye same je ngn marissa tu....batak air....hahaha


kat sane x main la keta2 sedan nie...naik 4wheel k...baru la best travel...sakit gak la bontot aku dok dlm 4wheel cmnie....dh la tegak jew...haha...bedal jew...tp mostly kat sane sume kai 4wheel...hutan belantara katekan....jln batu2..bukit2...hahaha


x habis2 lg pic kat sungai nie...ktorg bkn gi holiday nie...tp g picnic...hahahaha....


nak taw destinasi seterusnye....tuggguuuu....letih nak hupdate...hahahah


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...